Po zdobyciu silnej pozycji na rodzimym rynku, start-up działający w branży gastronomicznej był zainteresowany identyfikacją i wykorzystaniem możliwości rozwoju na rynkach w regionie Morza Bałtyckiego.
Eksperci CIVITTA zostali zaangażowani do przeprowadzenia analizy atrakcyjności wybranych lokalizacji. Dzięki takiemu wsparciu klient mógł podjąć strategiczne decyzje dotyczące swoich kolejnych kroków na arenie międzynarodowej.
Prężnie działający oraz odnoszący coraz większe lokalne sukcesy start-up z branży food-tech potrzebował wsparcia doświadczonej firmy doradczej w zakresie opracowania strategii ekspansji międzynarodowej.
Wsparcie klienta w tym zakresie wymagało zgromadzenia i przeanalizowania danych, by znaleźć odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:
Dla klienta kluczowe było uzyskanie eksperckich rekomendacji w zakresie rozwoju firmy na arenie międzynarodowej oraz praktycznego wsparcia tego procesu na wybranych rynkach.
Aby odpowiedzieć na potrzeby klienta, eksperci CIVITTA przeprowadzili kompleksową analizę rynku składającą się z dwóch kluczowych etapów:
1. Pierwszym z nich była analiza na poziomie makro kilkunastu potencjalnych dla klienta lokalizacji. Jej celem było zrozumienie ogólnej sytuacji rynkowej w badanych lokalizacjach oraz określenie poziomu ich atrakcyjności z punktu widzenia popytu i podaży. Analiza koncentrowała się na identyfikacji możliwości rozwoju w głównych miastach regionu Morza Bałtyckiego. Włączono do niej także – jako punkty referencyjne – lokalizacje, w których klient jest już obecny. W wyniku pierwszego etapu analizy zidentyfikowano 3 najbardziej atrakcyjne dla klienta obszary geograficzne, które poddano następnie szczegółowej analizie.
2. W drugim etapie projektu, wstępnie zidentyfikowane kierunki ekspansji o największym potencjale zostały poddane pogłębionej analizie. Skoncentrowała się ona na kilku najważniejszych zagadnieniach:
Chcąc dostarczyć klientowi jak najbardziej wszechstronnej wiedzy o badanych rynkach, w projekcie wykorzystano kilka uzupełniających się źródeł:
W wyniku zrealizowanego projektu klient otrzymał kompleksowy raport podsumowujący oba etapy projektu i prezentujący głównie wnioski płynące z analizy. Analitycy i konsultanci CIVITTA przedstawili także szereg praktycznych rekomendacji dotyczących możliwych strategii ekspansji wraz ze wskazaniem ich zalet oraz możliwych ryzyk. Dostarczony materiał stanowił wsparcie podczas podejmowania strategicznych decyzji biznesowych po stronie klienta.
Po zakończeniu projektu eksperci CIVITTA pozostali także do dyspozycji klienta, wspierając go w trakcie kolejnych podejmowanych kroków, m.in. organizując i uczestnicząc w spotkaniach z potencjalnymi lokalnymi partnerami.
Kluczem do udanej ekspansji międzynarodowej jest podejmowanie strategicznych decyzji na podstawie faktów i danych, a nie odczuć. Analitycy i badacze z CIVITTA doskonale rozumieją, jak skomplikowany i ważny jest to proces. Dlatego wspierają swoich klientów przez:
Szukasz możliwości rozwoju dla swojej firmy na nowych rynkach? Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci w opracowaniu najlepszej strategii ekspansji!