Działający w Europie Środkowo-Wschodniej producent wyposażenia placów zabaw dla dzieci poszukiwał najbardziej perspektywicznych kierunków ekspansji. Klient rozważał rozwój strategiczny przez wprowadzenie nowych produktów oraz docieranie do nowych grup klientów. W sferze jego zainteresowań był zarówno wzrost organiczny, jak i rozwój przez przejęcie innego przedsiębiorstwa.
Firma konsultingowa CIVITTA została zaangażowana do przygotowania analizy opartej o dane zastane oraz badanie rynku, dzięki którym klient mógł poznać opłacalne i wykonalne strategie wzrostu dla swojego przedsiębiorstwa.
Klient działa na rynku komponentów placów zabaw i jest graczem międzynarodowym oferującym swoje produkty na bardzo wielu rynkach lokalnych, głównie europejskich i w USA. Jednocześnie właściciele i menedżerowie firmy są świadomi tego, że chcąc utrzymać obecne przewagi konkurencyjne, które umożliwiają zarówno dynamiczny wzrost przychodów, jak również osiąganie wysokiej i stabilnej rentowności operacyjnej, muszą szukać nowych kierunków i sposobów wzrostu oraz wzmacniania pozycji firmy na rynku.
W ramach opracowania strategii rozwoju dla klienta, konsultanci z CIVITTA skupili się na kilku obszarach kluczowych z punktu widzenia sprzedaży:
Projekt doradczy przeprowadzony przez CIVITTA skupił się na kilku kluczowych pytaniach biznesowych:
Dzięki zrealizowaniu tego projektu, klient otrzymał od konsultantów CIVITTA gotowe do wdrożenia rekomendacje w następujących obszarach:
Nawet dynamicznie rozwijająca się firma, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku, może lepiej wykorzystać potencjał wzrostu swojej branży. Jednak decyzje o nowych inwestycjach muszą opierać się na rzetelnych danych oraz właściwych wnioskach opracowanych na ich podstawie.
CIVITTA jako jedna z nielicznych firm konsultingowych łączy kompetencje badania rynku i doradztwa biznesowego, dzięki czemu może skutecznie wspierać klientów w procesie budowania strategii rozwoju.
Zapraszamy do kontaktu – porozmawiajmy o rozwoju Twojej firmy!