Asseco Poland potrzebowało zrozumieć nastawienie zarządów oraz ekspertów ze szczebla operacyjnego (dyrektorzy finansowi, główni księgowi) do tradycyjnych oraz nowych technologii w bankowości.
Odpowiedzi od 257 respondentów (w tym 38 członków zarządu spółek uzyskujących roczne obroty powyżej 100 mln PLN) dały kompleksowy przegląd opinii o usługach bankowych i oczekiwaniach wobec banków. Przedstawiły także ich podejście do innowacyjnych rozwiązań, takich jak e-podpisy, elektroniczny obieg dokumentów czy predykcje potrzeb oparte o AI.
Asseco Poland oczekiwało od CIVITTA odpowiedzi, jak duże firmy w Polsce:
Wyniki badania rynku miały nie tylko pozwolić na dogłębne zrozumienie potrzeb respondentów, ale także stanowić podstawę do publikacji materiałów, w których Asseco dzieli się wiedzą.
CIVITTA przeprowadziła ilościowe badanie telefoniczne (tzw. CATI). Tam, gdzie to możliwe w trakcie badania, zapisywane i analizowane były pogłębione, jakościowe komentarze, które w raporcie uzupełniły ilościowe wskaźniki.
Badaną próbą były firmy zatrudniające co najmniej 200 osób oraz wykazujące obroty za zeszły rok na poziomie powyżej 30 mln PLN. Większość respondentów pochodziła z firm o obrotach powyżej 100 mln PLN.
Zakres badania obejmował trzy główne obszary tematyczne:
Wnioski płynące z badania wskazały m.in.:
W relacjach B2B ciężko o identyfikację zmian w potrzebach klienta, odseparowaną od obecnej relacji biznesowej. Zmieniające się oczekiwania są często trudne do uchwycenia i wykorzystania bez zorganizowania dogłębnego, rzetelnego badania. Ponadto, analiza przeprowadzona przez zewnętrzną agencję badawczą zapewnia świeże spojrzenie i pozwala podważyć nieaktualne założenia, które powstrzymują firmę przed zwiększeniem sprzedaży.
Na podstawie badania CIVITTA, Asseco Poland opracowało raport „Bankowość korporacyjna dziś i w przyszłości”, który jest dostępny bezpłatnie tutaj.
Potrzebujesz zrozumieć swoich klientów biznesowych? Nie jesteś pewny/a, czy Twoja nowa oferta będzie dopasowana do potrzeb odbiorców? Porozmawiajmy o tym, jak możemy Ci pomóc dzięki naszemu doświadczeniu w badaniach potrzeb klientów B2B i wiedzy na temat trendów rynkowych.