Start-up działający dotychczas na lokalnym rynku rozważał ekspansję międzynarodową i poszukiwał informacji o rynku diagnostyki obrazowej w Polsce.
Przygotowany przez ekspertów CIVITTA raport pokazał ogólny obraz rynku oraz wskazał istotne czynniki ryzyka konieczne do rozważenia przed decyzją o wejściu na polski rynek.
Firma oferująca innowacyjne rozwiązanie z zakresu diagnostyki obrazowej planowała rozszerzenie działalności o nowe rynki. Przed podjęciem ostatecznej decyzji potrzebowała uzyskać informację o polskim rynku medycznym, ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego.
Zakres poszukiwanych i analizowanych przez konsultantów CIVITTA informacji obejmował tematy takie jak:
Kluczowym elementem projektu były wywiady z bezpośrednimi uczestnikami rynku. Uzyskane w ten sposób informacje pozwoliły zweryfikować wstępne hipotezy i określić dalsze etapy projektu.
W trakcie analizy pozyskano ważne dane dotyczące struktury rynku diagnostyki obrazowej, a obraz rynku uzupełniła analiza przykładowych postępowań przetargowych.
Dobra znajomość sektora ochrony zdrowia w Polsce pozwoliła konsultantom CIVITTA dostarczyć klientowi kluczowych wyników w krótkim czasie.
Przygotowany przez ekspertów CIVITTA raport wskazał istotne różnice między rynkiem polskim a rynkiem, na którym dotychczas działał klient.
W trakcie analizy konsultanci dokonali weryfikacji wstępnych założeń klienta dotyczących strategii wejścia na nowy rynek i wskazali istotne ryzyka wiążące się z wprowadzeniem rozwiązania na rynek polski wg dotychczasowego modelu działalności.
Przed podjęciem decyzji o wejściu na nowy rynek warto zwrócić się do lokalnych ekspertów i pozyskać informację o jego najważniejszych charakterystykach przez przeprowadzenie badania rynku. Czasem różnice między poszczególnymi rynkami sprawiają, że ta sama strategia nie może zostać wykorzystana na nowym rynku.
Planujesz wejście na nowy rynek? Skontaktuj się z nami i sprawdź, w jaki sposób możemy pomóc Ci dostosować Twoją obecną strategię do wymagań nowego rynku.